2019
Prekindergarten Interactive Book Reading Quality and Children’s Language and Literacy Development: Classroom Organization as a Moderator.
Sonia Q. Cabell, Tricia A. Zucker, Jamie DeCoster, Carolina Melo, Lindsay Forston & Bridget Hamre.
Impacto de la lectura repetida interactiva en las habilidades verbales de preescolares de contextos vulnerables.
Pelusa Orellana García, María Francisca Valenzuela, Kattia Muñoz.
2018
Development and Validation of an Item-bank for an Adaptive Computer-based Test Assessing K-4 Students’ Mathematical Competence. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 26(1), 1-15.
Larrain, M., Navarro, M., Buraschi, M., Torres, I. & Muñoz, K.
Measuring Teaching Practices at Scale. Results from the Development and Validation of the Teach Classroom Observation Tool.
Ezequiel Molina, Syeda Farwa Fatima, Andrew Ho, Carolina Melo Hurtado, Tracy Wilichowksi, Adelle Pushparatnam.
Validación de la Encuesta de Motivación Lectora en Estudiantes Chilenos de Enseñanza Básica.
Navarro, M., Orellana, P. & Baldwin, P.
Facilitated parent-childgroups as family support:A systematic literature review of supported playgroup studies. Journal of Child and Family Studies.
Williams, K.E., Berthelsen, D., Viviani, M. & Nicholson, J.M.
Aportes a la comprensión de la doble excepcionalidad: Alta capacidad con trastorno por déficit de atención y alta capacidad con trastorno del espectro autista.
María Leonor Conejeros-Solar , María Paz Gómez-Arizaga , Katia Sandoval-Rodríguez,Pablo Andrés Cáceres-Serrano
Creativity motivation construct development and cross-cultural validation.
Zhitian Zhang, Linda Hoxha, Abdullah Aljughaiman, Maria P. Gomez-Arizaga, Sule Gucyeter, Irina Ponomareva, Jiannong Shi, Roland Grabner, Paula Irueste, Paromita Roy, Albert Ziegler.
2017
Preguntar en el aula desde las creencias del profesorado de ciencias. Enseñanza de las Ciencias, n° extraordinario, 4593–4598.
Joglar, C., Rojas, S., Navarro, M. & Manrique, F.
Construcción y Validación de una Escala de Creencias de los Profesores. Enseñanza de las Ciencias, n° extraordinario, 5637-5642
Joglar, C., Navarro, M. & Rojas, S.
Oportunidades de Aprendizaje en Temáticas Ambientales brindadas por el Curriculum Nacional de Ciencias de Chile. Enseñanza de las Ciencias, 35(3), 107-127
Navarro, M.
Caracterización del Perfeccionismo en Estudiantes con Alta Capacidad: Un Estudio de casos exploratorio.
González, A. & Gomez-Arizaga, MP.
La evaluación docente bajo la óptica del desarrollo profesional: el caso chileno. Revista Educación y Educadores, 20(1), 41-61
Roa, K.
2016
The EFL methodology course in Chile: SLTE in the expanding circle.
Martin, A
Measuring What Matters in Early Childhood Classrooms: A Focus on Teacher-Child Interactions.
LoCasale-Crouch, J., Vitiello, G., Hasbrouck, S., Cruz Aguayo, Y., Schodt, S., Hamre, B., Kraft-Sayre, M., Melo, C., Pianta, R., & Romo, F.
“U.S. and Chilean College Students’ Reading Practices: A Cross-Cultural Perspective” Reading Research Quarterly.
Huang, S.H. & Orellana, P.
“How Good Is Good Enough? A Community-Based Assessment of Teacher Competencies at a University-Based Enrichment Program for the Gifted”. SAGE Open.
Gomez-Arizaga, MP. & Conejeros-Solar, ML, Martin A.
How does Science Learning occur in the Classroom? Students’ Perceptions ofScience Instruction during the Implementation of Model REAPS. Eurasian Journal of Mathematics, Science and Technology, 12 (3), 431-455
Gomez-Arizaga, MP., Bahar, K., Maker, CJ., Zimmerman, R. & Pease, R.
Doble excepcionalidad: análisis exploratorios de experiencias y autoimagen en estudiantes chilenos. Revista de Psicología, 34(1), 5-37.
Gómez-Arizaga, M.P., Conejeros-Solar, M.L., Sandoval, K., & Armijo, S.
Diseño, pilotaje y validación de la Prueba de Reconocimiento Automático de Palabras PRAP. Revista Panamericana de Pedagogía: Saberes y Quehaceres del Pedagogo
Orellana, P. & Melo, C. & Fitzgerald, J.
Motivación y desempeño lector en niños y niñas: un estudio exploratorio. Educationis Momentum, n°2
Orellana, P. & Baldwin, P.